Humöret går upp, ner, upp, ner...upp?

Ja, det har varit en riktig berg & dalbana.. Första dagen på praktiken i tisdags (14/4) var riktigt kul. Då hade jag Peter som handledare å han var kanon. Han visade mig saker, jag fick prova på det mesta. På onsdagen hade jag en annan kille... även fast jag varit där en dag så ville han inte riktigt låta mig göra drinkar el beställningar. Såhär på ett hotell så finns det många olika sätt att betala och när jag stod och skulle avsluta en nota så kommer han å säger att "det där gör jag helst själv" även fast jag hade koll på läget.. Torsdagen var helt ok, förutom att jag fick en idiotisk kommentar av självaste chefen... Jag hade kommit dig vid 15.30, ingen av mina handledare vad där så jag hjälpte servitrisen att duka av, torka bord och duka upp mm. Jag hade jobbat konstant hela kvällen och ställer mig med ett glas vatten. Det står ca 4-5 st anställda och bara "hänger" å pratar, sen kommer chefen å säger något (tydligen roligt, för alla skrattar) jag ler till å han vänder sig direkt om å säger "gå å jobba ist" ... Va?? Vart kom den ifrån? Blev så j*vla paff! Dum som jag är så låter jag det förstöra resten av min kväll...

I fredags var jag ledig... Jag va ledsen och deppad hela dagen... började fundera på varför jag flyttat hit, varför jag varit så dum å sagt upp mig på Ica, om jag verkligen ville bli bartender ... ja allt allt allt kom på en gång! Jag ville bara ligga i soffan med en filt över mig...! .....MEN det får man ju aldrig, för det är ju ALLTID hundra saker man ska hinna göra en ledig dag... tex köpa ny skjorta att ha på praktiken eftersom min gått sönder. Jag tog bussen ner till stan och mötte Sus, hon märkte att jag var deppad och det tog mig nog hela dagen att till slut få ur mig allt jag tänkte på.

Jag hittade en skjorta tillslut och jag å Sus gick till "Vasastan" för att träffa Fredrik & hans vänner. Vi drack ett par glas vin med trevligt sällskap och dagen blev bättre...tur att jag inte låg kvar i soffan ;) Vi träffade även Evelina och gick för att käka & prata på ett café.

På lördagen fick jag äntligen tillbaka Peter på praktiken och det va toppen. Det fanns något att göra hela tiden, jag fick till och med blanda mina egna drinkar!! ÄNTLIGEN! Känns bra att nån "litar" på att man kan saker! En kille i servisen frågade hur länge jag hade varit där och tyckte att jag var väldigt duktig! Jag kan säga att det lilla självförtroende som jag hade kvar växte en liten smula! Det tackar vi för!

Igår söndag: Tack Sus och Fredrik för att ni finns! Frukosten står färdig på bordet när jag vaknar, vi tar en promenad via kyrkogården till spårvagnen. Lånade en bil av Freddies kompisar och åkte till bla IKEA. Jag å Sus handlade lite grejer till festen som vi ska ha... lite skålar, sugrör, servetter... ja ni vet! Vi passade på att käka lite IKEA-köttbullar åxå.

Senare på kvällen stod jag å diskade, Freddie vid spisen å stekte pannkakor och Sus.... ja...yrade mest runt ;) haha! Henrik och Petter kom förbi (Sus å F:s vänner) och vi käkade pannkakor och kolla på film :)

Nu är det måndag och jag sitter fortfarande i morgonrocken i soffan med datorn i knät.. funderar... vill väl egentligen inte till praktiken, hade hellre åkt å tränat... men bara två dagar praktik till och sen är jag färdig.. undra vad jag får för betyg?? Orkar inte ens tänka på det, tror att jag kommer bli besviken...

Ok, om ni orkat läsa allt det här så har ni varit riktigt duktiga :) Kram på er alla!


Kommentarer
Postat av: Yvette

Parken var lite kall, men väldigt god med sol, inlines och KÖRV! Första grillningen för i år, minsann, I like.

2009-04-20 @ 11:48:29
URL: http://www.heltathelvete.blogspot.com
Postat av: Rosis

Meh Nea.. vad e det för skithögar Du har på Din praktik. Jag anser ju att de bara är avis för att Du är duktig och ambitiös när Du göra saker som Du inte behöver. Det är ju så man fungerar.



Jag hoppas verkligen att de sista dagarna kommer att gå bra och att Du får bra betyg, det är Du verkligen värd.

Vi som känner Dig, VET att Du kämpar och alltid gör Ditt bästa på alla sätt och vis, så det så!!



Go Girl!!



kramas

2009-04-20 @ 11:56:51
Postat av: Mammis

NESON È "DUTTINESON":-)

2009-04-20 @ 12:08:16
URL: http://nordicfashion.blogg.se/
Postat av: Anita

Vilker chef? Han hade säkert grälat men frun eller flickvännen och lät det gå ut över någon.



När du fått betyget, som säkert blir bra, kan du be honom fara och flyga ditt pepparn växer.

Man ska inte ta skit som man inte förtjänat.

2009-04-20 @ 14:16:06
Postat av: Ingegerd

Hej Neson!

Vilken chef,man behandlar inte sin personal så.

Han borde be om ursäkt tycker jag.Ditt betyg blir

nog toppen bra.Sparka sedan den där chefen i baken.



Stå på dig annars gör någon annan det.

2009-04-21 @ 21:39:04
URL: http://herbertsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0