Vad skulle jag göra utan mina vänner?

Träffade Maria idag, min "äldsta" och mest förståndiga barndomsvän. Vi var å fikade och hon hade Emma med sig. Det var hur trevligt som helst! Och kom då att tänka på vilken tur det är att jag har sådanna vänner! Önskar bara att jag var lite mer som henne, så positiv och vuxen, utan att därför vara tråkig. Hon säger sånna saker som "tänk att varje människa som du möter, är en god människa". Vilket jag aldrig skulle kunna komma på att tänka annars. Maria var min allra bästa vän när vi var små, vi gjorde det mesta ihop, sånna saker som att gå till affären, gömma oss ifrån stackars Emma, sälja frön, cykla in till "stan" eller ut till Vaske för att bada. Det va så enkelt när man va liten... Sedan började vi gymnasiet och gick skilda vägar. Vi gick på olika skolor och hon flyttade in till Örebro. Det var inte förrän hon flyttade tillbaka till Askersund för ca 2-3 års sedan som vi tog upp kontakten igen på riktigt. Att vi båda förändras som personer är det ingen tvekan om, men vännskapen finns fortfarande kvar. Hon är absolut en av mina allra bästa vänner än idag! Tack för att du finns!

Det är som att man har olika vänner för olika "behov". Angelica och Mickan som alltid finns där när man är sugen på att festa ordentligt, men som också finns där om man behöver prata (fast mest på fyllan,haha). Som nu i julas, jag och Angelica hade inte setts på länge, men ändå så kan jag bara ringa henne och två timmar senare är jag hemma hos henne och ringer på dörren med full packning och säger "nu ska vi festa, jag ska sova hos dig, vi ska bli dyngfulla, jag är hungrig å jag behöver skita" haha! Det är en riktig vän det!

Å så har vi naturligtvis Karin. Träffade Karin på gymnasiet...estet såklart! Jag vet inte ens hur jag ska kunna beskriva henne. En av dom bästa människor som jag känner. Karin och jag kan sitta i timmar och prata om allt. Vi är allra bäst på att ge varandra råd...som vi själva inte följer. När det gäller förhållanden och kärlek så har vi liknande erfarenheter och förstår precis vad den andra menar och känner. Oftast är den ena stark när den andra är svag och på så vis kompletterar vi varann alldeles utmärkt! Karin är mkt speciell för mig, en sådan vän släpper man inte.

Till sist har vi några som jag kommer att spendera mkt tid med framöver (hoppas jag). Susanne och Yvette i Göteborg. Snart är jag hos er!! :) Sulan och jag som började festa ihop när vi båda hade fyllt 18. Vi gick ut på krogen varje helg och ATT vi har varit med om mycket tillsammans! Många minnen! Nu ska vi bli sambos, haha, vilket kaos det kommer bli! Men jag ser fram emot det. Och om jag känner Yvette rätt så kommer det att hittas på många galenskaper i Götet! Det finns bara en Yvette, (och det är nog tur det) ;)

Och om ni inte hittar er själva på listan, var inte ledsna för det. Ni som är mina vänner vet om det själva! Och betyder minst lika mkt för mig!
Puss på er alla!

Kommentarer
Postat av: Mammis

Ja du "lille" det blir nog bra i Gbg.Har ni plats för 300 sköldpaddor och en häst också?:-)

2009-02-26 @ 18:57:33
URL: http://blackpoodle.blogg.se/
Postat av: Kinna

Hmmm, har jag inte tänkt på, men det är nog lite så att man har olika vänner till olika saker. Väntar tills du ska blogga om din underbara syster. Ha ha ha! Hitta inte på för mycket bus nu i Göteborg. Kram

2009-02-27 @ 09:12:14
Postat av: Yvette

Ohlala, jag blev med på listan (YES!) Jag och Sulan är så himla glada att du kommer hit, vi kommer att kunna leka tillsammans utan att åka buss och tåg eller bli skjutsad av en snäll förälder och jag ska dela med mig av alla mina fina vänner härikring.



Jag har jättemycket tapetklister över, vill du vara med och bygga något i papier maché Jag tänkte göra en rondellhund.

2009-02-27 @ 14:51:57
URL: http://www.heltathelvete.blogspot.com
Postat av: Angelicat

Ja öret har blivit en neson fattigare, o jag med. Krogarna här kommer där emot ha mer ljuslyckor o shakers kvar.. o dom i gbg ligger risigt te ;)

2009-02-27 @ 21:45:39
Postat av: Anita

Hej och tack för att du följde med mig och handlade, tur att vi inte kom till Lindesberg.

Det är bra med vänner men också med brorsdöttrar och övriga släktingar som man kan få hjälp av när det behövs.

Vi ses om inte förr 3 maj, då ska vi ha party.

Let´s Dance hade Rock tema idag, vad ska vi ha för tema tycker du?

2009-02-27 @ 22:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0