Min bästa väns bröllop 4 juli -09

Lördagen den 4 juli - dax för min allra bästa barndomsväns bröllop! Känns helt overkligt, men ändå helt rätt. Klart att Maria skulle gifta sig.. och med Mathias :) Stort grattis och lycka till från mig! Det var ingen tvekan när jag fick inbjudan i brevlådan, jag var helt enkelt tvungen att gå!

Det vackra brudparet gick fram längs kyrkgången och så fort den första melodin spelades började jag gråta... Försökte hålla mig men allt jag tänkte var, lilla ison, tänk att lilla ia har blivit så vuxen och ska gifta sig. Hon var (som ni kan se på bilderna) den vackraste bruden jag sett :) och nu när jag sitter här och skriver detta så kan jag inte låta bli att få tårar i ögonen.. På något sätt känns hon, nuför tiden, mer som en syster än som en barndomsvän. Hon har växt så i sig själv och är så förståndig, och vem hade trott det när vi sprang runt och lämnade brev hos varandra och drack oss fulla i smyg på skolavslutningar.

Bröllopet i kyrken var jätte fint. Stora syster Erica höll ett vackert tal (som jag också grät till) och Marias vän Anna-Karin sjöng och spelade.

Efter vigseln i kyrkan samlades vi hemma hos Maria och Mathias vid deras hus, där de hade ställt upp tält och dukat fint. Vädret var stekhett men vi blev riktigt avsvalkade när ett åsk - och regnväder bröt ut... Det gick ganska snart över som tur var.. :O

Förrätt, varmrätter på buffé och massa massa tårta avlöste varandra och senare blev det kaffe och avec. Eftersom jag skulle upp och jobba nästa morgon så bad jag pappa att hämta mig tidigare, vilket kändes lite trist men ändå ganska skönt.



i Hammars kyrka







ops...



oj här slank jag in på en bild... i väntan på brudparet..



Kinna och Steff var också med



men... fick jag ett tomt glas???



ääääntligen kommer de :)





vacker frisyr och vacker klänning som matchar den vackra bruden :)



de tre systrarna



Lillasyster Emma, lite söt som vanligt



Erica håller ännu ett tal vid middagen... även då började jag gråta...typiskt



ia serverar sin far lite rosévin...



hmmm.. är det här menyn??



"men ska det vara så svårt att se lite kära ut??" hihi



Jag och Karolina med våran "extra lillasyster" Emma



..och lite vals på det



såååå himla fina, båda två!



jahaja... vad försöker Stefan med egentligen??


Maria, du är en underbar människa och jag kommer alltid att vara din vän och Mathias, jag vet att du kommer ta väl hand om henne ;)

Jag önskar er båda all lycka! Ni är båda är värda det bästa!

p.s kom ihåg att vi alltid kommer att vara Stor-Ison och Lill-Neson hur det än blir! Love you! Puss!


Kommentarer
Postat av: Mammis

Det känns ibland inte så avlägset detta man kommer ihåg när man följde dig till lekis och ni möttes där på gården.El när vi tältade på Kärralund.Samt åkte till Fredrikshamn,på hemvägen letade vi chokladskumbananer till Ia i taxfree.

2009-07-09 @ 21:15:14
URL: http://nordicfashion.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är mysigt med bröllop. Det fanns en tid när man var på många bröllop, alla kompisar och så sjöng jag ju på en hel del bröllop när jag var yngre.

Jag väntar på att några av mina syskonbarn ska gifta sig så man i alla fall får vara med i kyrkan.

2009-07-09 @ 22:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0