fredag, lördag, söndag, måndag....

..fick samla ihop alla dagarna på samma inlägg.. jag har varit alldeles för "busy" för att blogga ;)

I fredags hade vi prov igen, denna gång om whisky, cognac,  armagnac, likörer, drinkar mm mm. Det gick lite sämre än förra provet men fick MVG i alla fall ;) Några slarvfel som jag inte är särskilt nöjd med.. Vi hann även med att röka cigarr i skolan. Efter skolan åkte jag hem en stund, satt framför datorn, käka lite & sen drog jag in till stan igen för att träffa Yvette & några av hennes vänner på "Skål". Satt där å drack lite öl hela kvällen. Det va trevligt men jag tröttnade vid 12-tiden... va rätt trött efter en hård vecka i skolan ;)

Lördag morgon började med frukost här på "Susannes B & B", sen drog vi (jag, Susanne & Fredrik) vidare till nån slags marknad/loppis. Susanne handlade mangos & vindruvor...för mina pengar ;) När vi kom hem så körde hon iväg Fredrik för jag å Susanne skulle ha, som Susanne säger "Quality time" ihop. Vi gjorde köttfärspaj & sallad som vi åt med god aptit. Dagen gick & vid kl åtta satt vi i myskläder, med varsitt glas vin (såklart), i soffan & kollade på melodifestivalen. Helt ok faktiskt! Jag tyckte att vi behövde komma igång & festa, så jag började blanda lite shooters (shots). Bilderna nedan får tala för sig själva ! ! Väl ute på stan stod vi i 45 min i kö för att komma in på det ställe som Fredrik & hans polare va på..det va lite träligt & väl därinne så va det väl inget höjdarställe.. Tog taxi hem, käka lite nattamat & kl visade visst 4.30 innan jag kom i säng.. Mitt favoritcitat denna lördag kommer givetvis från Susanne "det är så fult med oatraktiva killar".

Söndag morgon sov vi alla förbi.. Susanne & jag städade lite smått, jag tog en promenad.. & när jag kom hem från min promenad så ville Susanne gå ut.. så det gjorde vi. Vi följde Fredrik till spårvagnen & sen ville Susanne gå å hälsa på pingvinerna i Slottsskogen, & det kunde jag inte neka henne till...så vi gick helt enkelt till Slottsskogen... Vi hälsade inte bara på Susannes kompisar pingvinerna, utan också djur som; älgar, hästar, får, hjortar & fåglar. Solen sken & det va allt ifrån barnfamiljer till stekare där. Totalt var vi ute i ca två timmar :)

Idag är det måndag (en liten stund till) jag ska snart gå å lägga mig.. har inte gjort läxan tills imorn...hmm ölprovning imorn, gött! Vi har haft det riktigt kul i skolan idag... som vanligt.  Alla va lite sega efter helgen.. Inte så mkt mer att säga... lägger till lite bilder som ni kan kika på!
Ha det gött allesammans!



Shooters







hihi, smygreklam?


Uppdukat för whiskyprovning i skolan


Två av måndagens drinkar ;P







Kommentarer
Postat av: Mammis

Visste väl att "lille" skulle få MVG så de så.Blidde det inga kort på "pingvingarna"?

2009-03-17 @ 09:09:24
URL: http://blackpoodle.blogg.se/
Postat av: Mammis

Frejsan vilar ut nu på morgonen efter gårdagens bravader.Det tog ett par timmar hos pudelfrissan.Men nu ser man en Frejsan under all päls som var.

2009-03-18 @ 08:41:24
URL: http://blackpoodle.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Hej Neson!

Det verkar vara hålligång i Göteborg.

Roligt att du trivs o har kul i skolan.



Har nyss varit ute på en promenad i solen.

Nu kom John-Erik från skogen,då vill han ha kaffe.

Det blir inget vin o ingen cigarr,men färska bullar.

2009-03-18 @ 17:21:48
URL: http://herbertsson,blogspot.com
Postat av: Yvette

I slottis finns även världens äldsta ponny, 2 miljoner år gammal eller så. Det står på skylten, för faktiskt!

2009-03-19 @ 13:22:26
URL: http://www.heltathelvete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0