En helt perfekt helg, tack alla!

Helgen började med fredag, då va det dax för vinkypareprov, juryprov och avslutningsfest! Vinprovet gick väl hyfsat, vi har ju bara fått ca 4 dagar på oss att läsa på. Juryprovet gick ut på att vi gick in i baren två och två, och på andra sidan satt två dommare som skulle säga vad vi skulle göra, ställa frågor samt att bedömma våra drinkar. Trots några misstag, som att jag kastade iväg ett glas, fick ansiktet nerstänkt av blå curacao och av nervositet blandade fel drink ,så gick det bra. Jag slog på charmen och sista drinken fick jag väldigt mkt beröm för, dom sa till och med att det va den snyggaste "Frozen Strawberry Daiquiri" som dom sett, vilket fick mig väldigt glad och räddade min dag :) (vad gör det då om man är lite blå i ansiktet)!

Festen började kl 19, och mina favoritgäster va såklart där på plats först av alla :) så det va bara för mig att börja jobba direkt! Mina gäster bestod av: Syster, Stefan, Susanne, Fredrik, Yvette, Robin & Yvette hade en kompis med sig. Å jäklar vad det dracks! hahaha... Jag tappade räkningen där under kvällen och det gjorde nog dom själva också ;P Jag lovar att det kommer upp lite bilder från denna helt underbara kväll, (så fort vi får ut dom ur Kinnas kamera). Kinna, Stefan, Susanne och Fredrik kom till festen först, drack mest olika drinkar (skulle jag tro) och gick sist... Kl 24.00 stängde vi baren på Cocktailskolan. Mina kära gäster drog vidare och vi som jobbade städade i ca en timme innan vi fick en välförtjänt drink och sedan dra vidare. Jag mötte upp syster & co vid ett ölställe å vi drog vidare genom regn & rusk upp till Avenyn. Kinna hoppade i vattenpölar hela vägen och Susanne va inte sen att hänga på... Vi kom iaf in i värmen på "BLVD" och där va det min tur att dricka drinkar :) Vid kl 03.00 blev vi utkörda därifrån och tog taxi hem till Pennygången.


I taxin: taxichauffören säger: ok fyra pers? det blir 200 kr. Vi hoppar in fem st och han säger: nej det blir 500 kr. Fredrik säger: du får 250 kr men då ska du spela j*vligt hög musik! - och så blev det! hahaha Fredrik är sååå skön!

Tre shots senare så däckade Susanne å Fredrik. Jag, Kinna å Stefan käka falukorv och pommes :)

Kvällens lärdom:
lita aldrig på en full bartender!....eller hur Sus!! ;)

I lördags blev det slappardag, följde med Kinna å Stefan in till stan för att käka lunch med Kristin & hennes pojkvän. Stefan va ovanligt pigg..... hihi. När vi kom hem till Penny igen så blev det ingen lugn stund för stackars Sus, men du vet ju att vi gillar dig vännen min! Syster å Stefan åkte hemmåt vid 18-tiden kanske. Jag å Sus käkade lite kvällsmat framför "Robinsson" och jag somnade väl i soffan straxt efter det... skön lördag!

Igår (Söndag) fick jag med Sus på ett Step-up pass på "Fysiken" å det va riktigt roligt! Sus va jätteduktig! Vi gick halva vägen hem å sen hoppade vi på bussen. Vi käkade lite å jag gick ut i solen med min bok. Annars gjorde jag väl inget spec... skickade iväg 3 st jobbansökningar, lagade lite mat, slappa lite till framför tv:n. Senare hade vi tvättid och kom fram till att vi aldrig mer skulle tvätta så sent på en söndag...det va en massa skumt folk där :S .. men jag fick min träningsväska tvättad iaf, så nu är den ren från kattkiss!!!

Hoppas ni också haft en bra helg, och stort tack till mina bästa gäster! :)
kramar

Kommentarer
Postat av: Kinna

Hade en superduper fredag alltså!! Ha ha ha! Ja Susanne, vi tycker om dig, bara det att vi har ett skumt sätt att visa det på. Hoppas bara du får prkatikplats snart Neson!

2009-03-30 @ 11:42:43
Postat av: Mammis

Låter som en helt perfekt helg á lá Neson:-)Hörde du blandade några supershots också:-P

Frejsan har köpt nytt halsband.Inte vilket skit som helst utan från "Gustav&Evita"..mycket väl känt i pudelkretsar.Bild kommer i bloggen.

2009-03-30 @ 14:34:06
URL: http://blackpoodle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0