j*vla snö...

Jag hatar snö..så typiskt, jag  har inte behövt vänta på buss/spårvagn nån gång förut efter skolan men just precis idag fick jag stå 10 min i snö"storm".. skulle oxå ta en genväg hem från busshållsplatsen men virrade bort mig i labyrinten som vi bor i..grr. När jag väl kom in i värmen va jag en mkt irriterad och blöt snögubbe.. Snö finns definitivt inte med på min lista över saker som jag tycker om...

Nu sitter jag vid köksbordet med Susanne.. vi båda har precis avnjutit en delikat måltid... haha..or not.. ingen av oss har använt våra kokböcker än :S ..men Susanne hävdar att hon ska ha credd för att hon plockade fram den gamla hemkunskapsboken för att göra raggmunkar ;) 

I skolan har vi haft whisky och cognacsprovning i veckan, det har varit riktigt intressant. Imorgon har vi dock prov igen.. det har varit mycket mer att läsa och plugga till detta prov.. så ett mvg kanske det inte blir denna gång... Jag funderar oxå på vart jag vill göra min bartenderpraktik. Jag har några idéer och ska utforska dem lite närmare nästa vecka.

Igår tog Yvette med mig till ett himla mysigt ställe, som har typ "after work" vi drack lite öl och käkade. När vi suttit å snackat ett tag fick vi sällskap av två killar, riktigt trevligt att bara sitta och ta det lugnt efter skolan/jobbet, dit går vi nog fler gånger :) Ikväll ska Susanne ut och frågade om jag skulle hänga på, men för det första vill jag absolut inte behöva gå ut i det här j*vla vädret och dessutom behöver jag plugga. Jag hoppas dock att det blir lite utgång imorgon :)

Ta hand om er nu gott folk! Tjohoo!

Här kommer några bilder från whiskyprovningen :)










Kommentarer
Postat av: Mammis

Ingen snö här,annat än det som redan finns på backen.Uppehållsväder och lite sol på vår dagliga Frejaprommis neråt sjön.Nu är Frejsan å Olzon ute o åker:-)

2009-03-12 @ 17:53:52
URL: http://blackpoodle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Uff snön borde uttrotas... har börjat snöa här med.. grrr..

men dom där drinkarna såg inte hel fel ut måste jag säga.. vet jag ju vad du kommer får göra när man kommer o hälsar på ;) krama

2009-03-12 @ 20:58:33
Postat av: Kinna

La la la! Jasså bara ragga upp två killar sådär :-P Hoppas du får en mycket trevlig helg och lycka lycka till på provet. Jag håller tummarna!

2009-03-12 @ 22:36:23
Postat av: Hanna

Lycka till på provet!:P

2009-03-13 @ 22:54:27
URL: http://crosshanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0