Hurra för mig, men har sorg i hjärtat . . .

Ja vart ska man börja... Ni som står mig närmast vet redan att lördag den 2:a maj inte blev som alla andra dagar.. Vår kära Freja har gått bort.. Allt gick så snabbt och nu finns hon inte mer. Jag är så ledsen när jag skriver detta, jag kan fortfarande höra hennes små tassar mot parkettgolvet ibland. Så konstigt, vi lekte & busade så härom dagen, med pinnar, bollar och gosedjur.

Jag och Karolina jobbade på Sandön, Stefan och pappa åkte med som gäster. Freja hade varit hängig hela dagen, ville liksom inte göra nånting. När mamma ringde & frågade vetrinär så trodde dom att det va en allergisk reaktion pga fästinghalsbandet, så vi tog bort det & gav henne ett bad. Men så var inte fallet, när pappa och Stefan åkt hemifrån blev Freja sämre, hon gnydde, gnällde och kunde varken sitta eller ligga. Karolina fick tag på Rosis sambo Andreas och han kom & hämtade Freja och mammis och sen bar det iväg till djursjukhuset i Strömsholm. Där konstaterade dom att hennes mage var full med luft och något innre organ antagligen spruckigt, det var tveksamt om Freja skulle överleva en operation så mamma beslutade att låta henne somna in. Stackars mamma...


Det är så här vi minns Freja, korten är tagna bara för några dagar sen..

Freja och hennes favoritboll..

Idag den 3:e maj, då jag faktiskt fyller 25 år, skulle vi ha firat hemma hos Anita och Dwight.. men nu var det ju så att Dwight blivit dålig och lades in på sjukhuset igår, alltså händer även detta den 2:a maj...känns så tråkigt alltihop. Så istället satt vi hemma och åt tårta på verandan och bjöd hem Rosis och Andreas som tack för hjälpen. Dom var hundvakt åt en liten hund vid namn Elvis (Annos hund) och den hade dom med sig och han livade verkligen upp stämningen här hemma :)


Tåååårta..




Sååå sööööt.... Elvis alltså


Elvis sitter i knät på Kinna


Fina presenter..



Förutom det på bilderna så fick jag en dator som jag sitter & knappar på.. den har gått varm nu hela dagen så den måste nog vila snart :) ... å det måste nog jag med.. det blev inte mkt sömn natten som var..

Vila i frid vår älskade Freja & mina tankar går till Anita och Dwight. ----<--<--@

Tack för allt familjen, Rosis och Andreas... (ja Stefan nu är ju du oxå en del av familjen ;) hihi)

Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Rosis

Älskade Linnéa!! Det är klart att vi ställer upp. Vänner är till för sånt.

Hoppas att Du fick en bra dag iaf. Som sagt, Elvis livade upp lite iaf och jag hoppas att Ni mår gott nu.

kramas massor

2009-05-03 @ 20:51:45
Postat av: Mammis

Jag tror nog de fått en bra vakhund i himmelen nu.

2009-05-03 @ 21:57:55
URL: http://nordicfashion.blog.se
Postat av: Yvette

Grattis på födelsedagen, Neson! och lilla Freja... jag förstår att du är ledsen, hon verkade vara en rolig hund och vän framför allt. Tusen kramar på dig och puss

2009-05-03 @ 22:56:16
URL: http://www.heltathelvete.blogspot.com
Postat av: erica

grattis linnea, en dag för sent :( men jag tänkte på dig igår och hur hemskt det måste vara utan frejis. och så tänkte jag på din födelsedag och hur jag alltid kommit ihåg den när jag kollar i almanackan, efter alla år. just det, idag fyller neson. jag kan inte fatta att ni blivit 25 år. jag fattar ingenting. för mig är ni fortfarande ia och neson som plockade av din mammas blommor som var så fina ;) hahah. no success. och du med din älskade häst och din sköldpaddsmani. hahah

2009-05-04 @ 14:06:20
Postat av: Anita

Hej och Grattis.

Ja den här helgen blev inte så rolig.

Förstår att ni saknar Freja, det gör jag också.

2009-05-04 @ 19:07:17
Postat av: Ingegerd

Hej Neson!

Synd att vi inte kunde fira dig i helgen.

Men ibland händer otrevliga saker här i livet.

Men hoppas vi kan träffas snart,du kanske hinner

åka hit någon dag.

Hej från gamla haster.

2009-05-07 @ 09:16:03
URL: http://herbertsson.blogspot.com
Postat av: Anno

Visst e Elvis lika trevlig som matte....

2009-05-25 @ 01:30:10
Postat av: Anno igen...

sköldpaddsmani? hmmm... Du e inte intresserad av att ta hand om en stor sköldpadda inklusive akvarium, ett bra sällskap, kostar gratis.

2009-05-25 @ 01:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0