Jobb på Sandön och snabbvisit hemma

Ja då var man tillbaka i Göteborg igen..  I söndags ringde systra mi och hade dåligt med personal på Sandön till en dagstur på måndagen, och vad göra? Jo det var bara att packa väskan för undsättning :) Jag och Marcus åkte iväg en sväng till Ica Maxi och så letade vi efter Ikea (utan någon vidare framgång dock).. åkte tillbaka till Pennygången för att packa det sista, hoppade in i Olsen och gasade iväg "hemåt".

Vi övernattade i Karlsborg hos Marcus föräldrar och kl 8 måndag morgon var jag och Joakim (Marcus bror) redo att börja "slava" under systers kommando på M/S Sandön :) Allting flöt på och det va riktigt roligt att jobba. Jag fick även träffa "min" kock Lina.. eller ja.. hon ska vara kock på M/S Lindön II i sommar där jag ska vara restaurangansvarig..

När vi kommit fram till Karlsborg efter våran tur på Göta Kanal, tog jag och Marcus varsin öl på "Ida´s Brygga" (vi var ju tvungna att se hur dom skötte sig på vår f d arbetsplats). Det va trevligt att träffa Jessica, Maggis, Eric, Sucki, Mattias och Annika!

Senare tog jag Olsen och körde "hem" till Åmmeberg för att hälsa på mor, far och lilla Chanel. Det va den minsta lilla lurviga pudel som jag någonsin sett..! Hon hade en sån liiiiten nos och så söta ögon! ...men dock ingen Freja.....

Marcus och jag sov ytterligare en natt i Karlsborg och idag (tisdag) bjöd vi in oss själva till Marcus mormor och morfar på en fika. Efter fikat blev det visst lite kinamat också :)

Klockan hann nästan bli 18 innan vi återigen hoppade in i Olsen och for mot Götet. Nu sitter vi här i soffan och kollar på Hell´s Kitchen men varsitt glas vin. Innan dess var det såklart Desperate Housewives!!

Ha det bra allesammans!


Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Hej Neson! Tur att Olsen fick ny ruta,annars har

det blåst kallt när du gasar på.Håkan kan vara

glad att han har systrarna Lindström.

Visst är Chanel liten o söt,träffade henne hos

Funckes i torsdags. Hej från haster.

2009-05-27 @ 19:55:53
URL: http://herbertsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0