en litet ljus i jobbsökandet

Ja det är mästerkocken själv som satt sig vid datorn för att skriva några rader.... nej nej.. det är inte Marcus som sitter här.. det är jag, jag lovar! :)

Marcus har guidat mig igenom matlagningen idag, till en början var jag mkt skeptisk.. ni som känner mig vet att just matlagning inte är min bästa gren här i livet. Men med lite tålamod så blev det rätt lyckat.




en mycket koncentrerad mästerkock..



jag stekte potatis - och morotskakor, stekte lövbiff och gjorde min första alldeles egna sås!!


Jag har varit på bra humör hela dagen... kan till stor del bero på att jag fått svar på två st jobbansökningar idag. Imorse fick jag mail från ett hotell uppe i Åre, de söker personal till två st tjänster som är inom servering och bar. Jag känner mig otroligt glad över att de överhuvudtaget hör av sig. De skrev att mitt CV var "onekligen väldigt intressant"..Och det andra är servering och bar på ett stort hotell här i Helsingborg, de söker någon som kan vara "hovmästarens högra hand"... och de ringde mig för att boka in mig på intervju... det ska bli sjuukt spännande! Så på fre ska jag dit... usch jag kommer vara såååå nervös... men ska försöka att vara mig själv i största mån och hoppas på att dom gillar mig som person.

...... imorgon hoppas jag på att mitt nya Nordea kort kommer.... och kanske blanketten till att ansöka nytt körkort... lyckades ju tappa både och när vi var ute i lördags.... :( KLANT! men men....

Nu ska jag göra Marcus sällskap i soffan och titta på "two and a half men".

Trevlig kväll på er alla!

Kommentarer
Postat av: Rosis

Men lilla söta Nea.. vem gillar inte Dig som person. Du underbara, snälla, rara, söta och genomgoa människa. Finns inget ont i Dig och Du vill alltid alla väl =)



Det är få förunnat att ha Dig som vän, och jag är glad att jag är en av alla Dina vänner =)



Ser gött ut det där Du... bättre än den där..hostar lite.. kycklingen var det va som Du skulle göra..fnissar



Sköt om Er och må bra tills vi hörs igen =)



varma höstkramar från Askersund

2009-10-20 @ 19:44:25
URL: http://rosisgirl.blogg.se/
Postat av: Mammis

Duktig Nesonkock:-)

2009-10-20 @ 20:49:58
Postat av: Anita

Håller tummarna för att du får jobbet i Helsingborg.

Vad dukig du är att laga mat, kanske Marcus kan lära upp mig också, men jag är nog ett hopplöst fall.



Kram på er.

2009-10-20 @ 22:29:29
Postat av: Ingegerd

Vilken smarrig mat du kan laga,såg gott ut.Hoppas

att det fixar sig med jobbet.Har aldrig varit på

någon intervju,verkar lite spännande.



Hälsningar från ett dimmigt Hidinge.

2009-10-21 @ 08:51:38
URL: http://Herbertssons.blogspot.com
Postat av: Kinna

Kört hårt bara!! Du är ju bäst!! Det vet vi ju! Kram

2009-10-21 @ 09:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0