jul, jul - strålande jul

Ja jag vet att jag har varit jättedålig på att uppdatera bloggen.. Fru Maria Hansson påpekade det för mig senast den 23:e .. så nu har jag fört över bilderna som är tagna med mobilen under de senaste dagarna!

En del av bilderna har lite suddig skärpa, men det får ni helt enkelt stå ut med! =)

22:a december
packade jag mina väskor och tog bilen ner till jobbet. Jobbade 9-15 på Grand Coffee, lånade med en termos med kaffe och gasade iväg med mazdan mot närket. Efter en mkt halkig färd kom jag till slut hem till mor, far, syster och Chanel i Åmmet.

23:e
syster och pappi åkte in till marieberg en sväng, jag var hemma med en mkt förkyld mammis =(
innan jag fixade med det sista inför juleafton tog jag en promenad med Chanel.



Senare blev det mat och vidare för att besöka Maria, Mathias och Lloyd. Erica var där och firade sin 30-års dag lite i efterskott! Såklart var även söta lillasyster Emma på plats och vi fick känna lite på hennes fina mage =) Mkt gott fika bjöds det på och det var riktigt trevligt att äntligen få se dem alla igen! Lloyden hade en känslofylld dag med skratt blandat med lite gnäll (inte lätt när man inte får sova ifred) ;P.. men i övrigt verkade alla glada!





sen blev det hemfärd - för att klä julgranen



Kinna och mammis gjorde ett mkt bra jobb. jag, pappi och Chanel tittade på.

24:e
efter julesmörgås och kaffe med pappi var det dax att åka till kyrkvägen. Syster hade åkt i förväg för att hämta Dwight på sitt boende. Kl ett som vanligt var matbordet dukat och maten stod framdukad! Anita hade som vanligt gjort riktigt god omelett och jansson - nykomlingen ostpajen stod oxå framme på bänken tillsammans med mkt annat såklart! precis som det ska vara på jul!





Efter maten var det som vanligt dax att sätta sig tillrätta i soffan för att titta på "Kalle". Susanne, Johnny, Johannes och Jonatan kom i perfekt tid för denna tillställning och lite därefter kom faster Ingergerd och John-Erik.

Syster följde med Dwight tillbaka till sitt, för där vankades kvällsmat. Vi andra fikade och när syster kom tillbaka blev det julklappsutdelning.



Två söta systrar.. varav den till höger var ansvarig för julklappsutdelningen =)

Jaha, å så trodde ni kanske att man inte behöver äta så mkt mer på julafton.. men då har ni inte varit hemma hos Funckes på jul... nu blev det kvällsmat men smörgåsar med div tillbehör.. å såklart julostkaka med sylt och grädde!!



Fru Funcke har pyntat så fint =)









Kinna och mammis provar mammis julklapp (från sydafrika) på Anita som blev lite avundsjuk..



den här fina tavlan heter "Systrar" och är målad av kusin Tora, Kinnas julklapp från mig!



Chanel var dock tveksam till sin julklapp som hon fick av sydafrika-tomten...

sådär.. nu får det vara nog! God fortsättning på er allihop! kramar!

Kommentarer
Postat av: Mammis

Tack för julklapparna Neson o vad bra med en Neson som gjorde Kanenelprommisar när jag var förkyld.

2010-12-26 @ 19:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0