I´m a little Lady Gaga monster! 2010-11-19

Så..! kan jag ens beskriva i ord hur grymt det var på Lady Gaga-konserten i fredags??! Vart ska jag börja???

 
Var ledig hela fredagen, vilket var himla bra eftersom jag och Emelie tog en ”liten” runda efter jobbet i torsdags :O Sjukt trött och bakis tog jag mig iaf ner till jobbet för ”världskapsfika” och för att vinka av vår restaurangchef… känns som att det börjar bli en vana :O .. nu har vi en ny restaurangchef som heter Christina och än så länge (varit hos oss i en vecka) verkar hon förstå hur vi vill ha det i restaurangen! Känns bra.. =)


Japp! Tog ett tåg mot Malmö 15.26 och väl framme mötte min vän Karin mig på stationen! Snöade massor i Hels men i Malmö var det förvandlat till regn! Å ännu mera regn…. Hem till Karin för att fräscha till oss lite och så bussen ut till MALMÖ ARENA och LADY GAGA!


En lååååååång kö väntade oss och väl inne möttes vi av en helt galen kvinna(?) gick upp på scenen och började ..eeeehhh ”dansa” till ”run for your life” och andra gamla hårdrocksklassiker.. vi trodde först att denna galna människa, iklädd ett par vita byxor á la 90-tal och en fruktansvärt ful jeansväst (från jag vet inte när), var Lady Gagas förband.. men puuuhh hon var bara dj:n som underhöll INNAN förbandet..


Men va vi inte visste då var att det tydligen kunde bli ännu mer bisarrt… ett gay-rock-pop-electroband tog plats.. hahahaha!


Iaf.. efter förbandet firades ridån ner…. Och även en vit duk, som visade den superstar som vi alla var där för att få se, i egen hög person.. först i rörliga stillbilder… sen plötsligt firades ridån upp och bakom den vita duken kunde man ana henne!! LADY GAGA!


Som sagt.. jag kan inte beskriva känslan i ord! De som inte förstår sig på henne eller hennes musik BORDE verkligen gå å se henne.. och om ni sett henne och fortfarande inte fattar, så tycker jag på riktigt synd om er! Hennes framträdande bestod liksom i flera akter där scenen byggdes om och där hon bytte kostym mellan varannan eller var tredje låt.. konserten varade i 2 timmar så några klädbyten blev det!

Och dessa kostymer…! Hur kommer man ens på tanken?? Tråkigt nog hade jag ej min kamera med mig, vi stod så pass nära att det hade kunnat bli riktigt bra bilder.. tog några bilder (bara för att) med mobilen.. och kom genast på varför jag borde skaffa ny mobil ;P riktigt kassa blev dom!


så bästa låtarna enligt mig?? "Boys boys boys", "Lovegame" och finallåten var så magisk så jag rös "Bad romance" såklart!

Sammanfattar det hela som den bästaste födelsedagspresenten som jag någonsin köpt åt mig själv!! =) 

Lägger här nedan upp länken till en av alla de recensioner som gjorts efter hennes besök i Malmö =)

Även några bilder som jag snott….. se, läs, njut och önska att ni varit där!

Ser fram emot nya skivan "Born this way"




outfiten för bl a "LoveGame"





http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/musik/konsertrecension/article1303000/Konserten-ar-igang.html


Kommentarer
Postat av: Bettan

Lady Gaga är riktigt bra tycker jag,fast jag numera är en gammal tant.Men man är ju inte äldre än man gör sig heter det ju.

2010-11-23 @ 09:27:10
Postat av: ia

neson goes wild med ladyn. kul med konsert!

ja, vad tänkte vi med bricke?

2010-11-23 @ 10:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0