fredagen den 15:e oktober

Hemma i Åmmeberg, lugnt & skönt.. det tycker även Chanel som ligger ihopkrupen på min kudde..



Varit inne i Askersund en sväng, träffat Rosis. Käkat lunch och druckit te.. även Kajsa och Annie gjorde oss sällskap :D

Köpte tyg till att sy ny gardin till köket.. Rosis hjälpte mig med goda råd ;P





Har lite saker att fixa och dona med där hemma i Helsingborg när jag kommer tillbaka men en sak (eller kanske ett par saker) i taget :D

Funderar på när min onda klump i halsen ska försvinna... börjar jobba åter på onsdag. Stannar i Närke till tis fm...

Det är verkligen som två helt skilda världar.. jag kommer hem till mor å far, lilla lugna Åmmeberg och Askersund - allt är så lugnt å fridfullt på något sätt.. Jag njuter av att sitta med en stor kopp te el kaffe och bara tittar ut.. blir lugn. Men vet oxå att jag skulle tröttna på "det lugna". Det lugna blir plötsligt trist!

Tillbaka till Helsingborg - jobb jobb, träning, fest och för lite sömn :O kanske lätt att här se för -och nackdelar svart på vitt men i verkligheten är det inte så lätt.. Jag älskar Helsingborg, trivs på jobb med kollegor och har en jättefin lägenhet att bo i - vad finns där att klaga på??!!

Just nu försöker jag få ihop en plan i mitt huvud. Det är SÅ mkt jag vill göra! NU NU NU!.. så många idéer, så många planer.. mitt bland kaos och oreda kaaaanske det finns ett mål.. en dröm.. Gäller bara att få den där extra kicken i baken för att komma igång.. Å ja, jag får den av vänner och familj HEEELA tiden.. men det är JAG som måste få den extra energin.. och den måste komma inifrån.. Nånstans lååångt där inne finns energin, glöden och viljan!

Snart hoppas vi på resultat ;)

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Rossis

Glöden ser vi, viljan finns där.. men som Du skriver, det är Du som måste energin =)

Du vet att vi är många som finns här och stöttar Dig för det Du tar Dig för och inte tar Dig för.. tihi



Tack, för en mycket trevlig dag vännen =)

Ses imorgon (lördag)



Umpa kan Du vara =)

2010-10-15 @ 18:20:20
URL: http://rosisgirl.blogg.se/
Postat av: Kinna

Jag tror på dig min älskade syster! Du kanske får köra hem oftare och hitta energin. Kom ihåg att du är det bästa jag har (he he, Stefan blir väl sur nu) men så är det! Så kom igen kämpa vidare! Jag vet du kan! Kramar i massor!

2010-10-15 @ 20:08:24
Postat av: Mammis

Vill också ha såna gardiner

2010-10-16 @ 13:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0