Kan själv!

Idag är det tisdag, fyra dagar kvar till Kinna och Stefan kommer hem :) det firar jag idag med kaffe och lussekatt :P



Lussekatten är lite torr, eftersom jag köpte den igår, men om man sköljer ner den med lite kaffe går den allt att njuta av ;)

Igår var jag ledig och det var väldigt skönt eftersom helgen inte blev så "vit" som jag räknat med.. en liiiten miss i planeringen bara ;) Efter jobbet i fre så gick vi ut och det blev även utgång i lördags.

..men gårdagens motto var: kan själv! Jag tog tag i mig själv och tog "Olsen" ut till Väla Köpcentrum för att handla det sista inför julen. Det var tråkigt nog inte bara jag som hade denna tanke, det var smockat med folk där... Jag inhandlade två par nya vantar åt mig själv och en mössa! Sen kompletterade jag det sista när det gäller julklappar och julkort :) Passade på att bjuda mig själv på en fika också.

Jag körde lite vilse när jag skulle till Ica Maxi, förvånade??!! Nej inte jag iaf..! Jag är sjukt stolt över att jag till slut hittade dit!

Jag har inte varit och seriöst storhandlat sen Marcus åkte, har mest suttit å väntat på att varorna ska komma hem till mig.. men tröttnade på att vänta.

Det var nog ingen där i butiken som kunde ana att jag handlade endast åt mig själv, hihihi ... Tre proppfulla kassar senare och över 800 kr fattigare lastade jag bilen och for hem. Kom på mig själv att tänka "hur ska jag kunna bära upp allting själv??" .. men det gick bra! Som Rosis skrev "bra kvinna reder sig själv".

När jag väl kom hem och packade upp såg det ut som en enda röra... julkort, påsar, pengar, nycklar, varor mm mm överallt!! Jag packade in det nödvändigaste och satte igång å göra lite mat ist. Jag får ju nämnligen göra som jag vill, när jag vill, det är ju bara jag som bor här, eller hur!!??









Obs! Bilderna är ej arrangerade! ;P

Så idag börjar min arbetsvecka tis t.o.m lör... och på söndag är det julfest!! Sweet!



Ska försöka att hinna med att posta dessa också :)

Kram på er alla!!


Anita: du är välkommen när som helst, jobbar ju ganska mkt men jag kan brygga dig en termos med kaffe så kan du sitta nere vid havet, så hämtar jag upp dig när jag slutar! ;) ..fast kanske trevligare när det blir lite varmare :)

Rosis: glögg-kväll låter toppen, borde ta å boka in det verkligen!! Jag längtar hem nu, så jag får träffa alla men inte långt kvar nu! Kinna kommer följa med mig på julfesten på jobbet! weeeii

Mammis: nej inte många som badar här nu :S undra varför??

Kinna: tror du mest är nyfiken på hur eran läght ser ut! Ni tror att jag har trashat den!! hihihi.. hmm dax att börja städa kanske ;P



Kommentarer
Postat av: Mammis

Nej Neson har så fint så ( el hade iaf när vi var där).Inte behöver du städa.Nu tittar Kanelen på mig hon tycker kanske att jag spelar julmusik för högt?

2009-12-15 @ 15:25:36
Postat av: Anita

Jag håller med om att det bör bli lite varmare.

Med tanke på var kaffebryggaren brukar stå så kanske det är bäst att du brygger. Har svårt stå på stol och brygga kaffe.

2009-12-16 @ 15:11:18
Postat av: Rosis

Neeeeeeeee, Neson.. det är ingen som tror att bilderna är arrangerade.. tok heller..S



Ser framemot att Du kommer hem snart hit, så man får krama Dig lite vännen =)

Vad roligt att Karro blir med på festen, Ni kommer att ha sjukt roligt.. =)



See You Sooooon =)



kram

2009-12-18 @ 08:58:21
URL: http://rosisgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0