Ofrivillig semester . . .

.. det är så det känns. Vid den här tiden skulle vi ha varit i full fart med båtturer på Göta kanal med Lindön II... men...

Igår söndag hörde vi äntligen av Håkan som just nu ligger inne på USÖ och är riktigt dålig. Han blev inlagd i torsdags och han blir antagligen kvar några dagar till för "utredning" som dom kallar det. Så Peter (Lindöns skeppare) blev ist skeppare på Sandön och Lindön II får ligga kvar i Askersunds hamn. Han som äger båten är ju iaf inte färdig med allt som ska fixas så vi skulle väl inte kommit iväg med båten till Motala även om Håkan hade varit frisk.

Just nu känns det bara så rörigt, jag har inte skrivit på några papper som binder mig till jobbet på Lindön II så jag skulle ju kunna ta ett annat jobb, t ex i Smögen där Marcus är och jobbar. Men jag vill ändå inte bara dra...

Medan andra skulle tycka att det vore skönt med lite extra semester så börjar jag bli lite smått tokig! Om jag hade haft några pengar på kontot så hade det väl varit trevligt att passa på att träffa vänner och hitta på lite kul, men nope! Har inte hört av min kära a-kassa någonting så beslutet är väl inte taget riktigt än.

Så vad göra?? Det känns ju som att det va mitt livs misstag att sluta på Ica Maxi!

Just nu städar jag iaf mitt rum hemma i Åmmeberg. Imorgon ska jag ta en tripp till mitt förråd i Örebro och rota runt lite, hälsa på Anita och även Håkan på sjukhuset, kanske hinner med att träffa Karin också :)

Jag hoppas även att vädret håller i sig, för då kan det bli en dag ute i harge i veckan :)

Tack å hej allesammans för denna gång!

Kommentarer
Postat av: Mammis

Neson är en duktig Nellen vakt också:-)

2009-06-23 @ 17:03:38
URL: http://nordicfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0