Låååångfredag

Ja denna dag kan få vara hur lång som helst, för jag är nämligen leeedig =)

Jag är åter i Helsingborg efter en liten visit hemma i Åmmet hos mor och far! Jag tog en buss till Göteborg kl 06.55 i lördags och från Göteborg vidare till Laxå där pappi och Chanel mötte mig =)

På kvällen var det dax för klassåterträff med högstadiet... Det var inte värst många som var där och det hela var ganska dåligt ordnat, men kul att träffa Susanne, Yvette, Angelica m fl. På söndagen vaknade jag upp mycket nöjd över att ha varit nykter kvällen innan och jag följde med mammi och pappi till Kyrkvägen för att hälsa på Anita och Dwight, såklart var lilla Chanel med oxå! Som vanligt mycket trevligt att träffa dem. Tänker på er båda mkt!

Senare åkte jag för att träffa mina kära vänner Angelica och Mickaela på Marieberg, Mickan hade oxå med sig lilla Felix, 4 månader, så jag fick träffa den lilla krabaten!

Hann även med att besöka min bästaste barndomsvän Ison i Hammar! Vi drack te och skvallrade!

Måndag fm var det dax att ta med mammis in till Askersund för en fika på "Lilla caféet" och en lunch med Rosis =) Välbehövligt att få prata av sig lite!

När jag väl packade "Olsen" för färd mot Helsingborg så kom jag inte så långt.... I Motala började batterilampan att flämta.. och 7 km innan Ödeshög blev jag stående.... Väntade i ca två timmar innan pappi och Anders kom med mammis Mazda och jag kunde köra vidare... Pratade med pappi förut idag och då höll de på att försöka laga "Olsen" igen... :S

I tisdags hade vi brandutbildning på jobbet och jag träffade Karin på eftermiddagen. Jag har jobbat nu tis, ons och tors och det går bra! Både igår och idag har jag varit iväg och tränat vilket känns riktigt bra =)

Så! Nu vet ni som är intresserade vad jag pysslat med ;) Nu ska jag ta och brygga lite kaffe och tillaga lax i foliepaket! Jag har redan tillagat lite soppa som jag avnjutit i vardagsrummet samtidigt som jag såg de sista avsnitten av "Desperate Housewives" säsong 3 . . hmm måste nog skicka efter säsong 4 oxå!


Kommentarer
Postat av: Mammis

Nu bor Olsen i Hallsberg tillfälligtvis.Hos doktorn.

2010-04-02 @ 18:38:43
Postat av: Kinna

Saaaaa skont att du far vara lite ledig. Trakigt med Olsen dock =( Ta hand om dig nu little siss!! Miss you.

2010-04-02 @ 18:42:48
Postat av: Anita

Skönt att vara lite ledig, inte bara jobba.

Har ni vår i Helsingborg nu?

Ha en fortsatt trevlig Påsk!

Kram

2010-04-02 @ 22:57:19
Postat av: Rossis

Mmm, håller med om att det var behövligt att få prata lite, och jag hoppas att vi snart kan göra det igen vännen =)

Tur att Du har mamma och pappa som kan hjälpa Dig med Olsen, vet ju hur glad Du var för att Du skulle få ta med Dig Olsen till Helsingborg igen.. men men, nästa gång så =)



kram

2010-04-09 @ 08:31:45
URL: http://rosisgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0