Cocktails, cocktails & ännu flera cocktails :)

Idag har vi ääääntligen fått göra våra första drinkar med riktig sprit! På förmiddagarna läser vi teori och efter lunch får vi jobba praktiskt i baren på skolan. Vi övar med "låtsas" sprit och idag fick vi som sagt prova på att göra varsin drink med alkohol :) Jag fick då äran att göra en "White lady". När dagen var slut stod det 11st drinkar på bardisken och läraren menade att det vore alkoholmissbruk att bara slänga den i vasken så han "beordrade" oss att dricka upp varsin. Jag tog såklart den drinken som jag själv hade gjort...eftersom den blev bäst! haha. Det roligaste på kursen än så länge är när vi får "leka" gäst och bartender. Men som alltid när man går en utbildning är det mkt plugg. Varje fredag kommer vi ha ett prov på det vi har lärt oss under veckan och sista fredagen blir det ett slutprov som innebär en teoretisk, men även en praktiskt del, där vi får bjuda in 10 pers var och anordna en barkväll...det kommer alltså att vara minst 100 pers som vi ska blanda drinkar åt! oh my goood! men sååå kul det kommer att bli. Även fast vi mest övar med vatten och liknande så känns det som att stå i en riktig bar, och när vi sätter igång musiken får man en äkta känsla av att man är ute på krogen :)

Nej, jag har egentligen inte tid med detta.. måste plugga... å dricka lite wine..hihi! Jag å Sulan tar oss ett glas nästan varje kväll..ops! men som Sulan säger "ett glas rött är bara bra för koncentrationen"! Imorgon sa vi börja läsa om rom... å rom & cola är ju inte så dumt ;)

Ha nu en fin kväll! ....å jag skickar med receptet på en "white lady" om ni känner att ni blev sugna på det!

2 cl cironjuice
2 cl cointreau
2cl cognac

Kyl ett cocktailglas med is, skaka ingredienserna med is i en shaker, häll ut isen ur cocktailglaset och sila upp. Se till att få med aaaaaallt det dekorativa skummet! Garnera med cocktailbär el citronskiva...och njuuut!


Kommentarer
Postat av: Kinna

O shit så lyxigt och kul det låter!! Ett glas rött om dagen är aldrig fel, herregud finns många som dricker det. Jag blir orolig när det blir en flaska om dagen. Tack för inbjudan förresten :-)

2009-03-04 @ 20:44:32
Postat av: Mammis

Det där med att öva med vatten låter bättre än det där vinglaset varje kväll el hur?;-)

2009-03-04 @ 20:56:10
URL: http://blackpoodle.blogg.se/
Postat av: Mammis

Det där med att öva med vatten låter bättre än det där vinglaset varje kväll el hur?;-)

2009-03-04 @ 20:57:13
URL: http://blackpoodle.blogg.se/
Postat av: Mammis

Antingen ahr du fått två lila inlägg nu el så inget alls;-)

Men ifall det första ej kom iväg så kan jag tipsa om dett det är bra det där med att öva med att blanda vatten.Sedan kan ni ta ett glas vatten på kvällen också;-)

2009-03-04 @ 21:24:04
URL: http://blackpoodle.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Hej Neson!

Att blanda drinkar låter spännande.

Plugga hör väl till,inte lika kul kanske.



Undrar om yoghurt är bra för koncentrationen?

Skall åka till tandläkaren nu,inte så roligt.

Hej från haster.

2009-03-05 @ 09:04:35
URL: http://Herbertsson,blogspot.com
Postat av: Anita

Hej!



Jag nöjer mig med min SodaStream och min nya kaffebryggare med vit kanna.



Faster i Örebro

2009-03-05 @ 22:43:03
Postat av: Yvette

Jag ser ett helt nytt liv framför mig... det är fyllt av... drinkar istället för öl :) Flärdigt och glassigt.

2009-03-06 @ 22:32:50
URL: http://www.heltathelvete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0