Bye Bye AF och A-Kassan..

..för detta är min sista vecka som arbetslös... jag "firar" den hemma hos mor, far å Chanel. Kl 11.00 i förmiddags infann jag mig, som avtalat, på Clarion Grand Hotell i Helsingborg för ett möte med självaste General Manager där. Denne man var mycket trevlig och vi satte oss för att prata i ca 20 min, de har som regel att han ska träffa de som kan tänkas att anställas. Så denna trevliga man i sina bästa år sa efter en stund att det var trevligt att träffas och att han tillsammans med två andra skulle diskutera, typ imorgon, vem som de ville anställa; mig eller en annan tjej som de redan hade träffat...

Så jag satte mig, ganska nöjd över samtalet, i bilen för att påbörja min resa hemåt Närke. När jag åkt en bit så ringer telefonen och jag känner genast igen nummret... tänker att f*n nu har jag gjort nåt alldeles tokigt eftersom de redan ringer å säger att de inte kan erbjuda mig jobbet...

...men jag kunde inte ha mer fel.. De ringde för att berätta att det varit ett svårt beslut men att jobbet var mitt om jag ville ha det..! och det ville jag ju, så jag börjar på måndag kl 17.00.

Jag har tänkt mkt på det här... samtidigt ska jag nämna att jag fått två st jobberbjudanden ifrån Åre.. jag förstår verkligen inte att "alla" jobb man sökt hör av sig på en enda gång... Om jag hade fått erbjudanden från Åre tidigare så hade antagligen detta senario sett annorlunda ut.. Då hade jag och Marcus antagligen bestämt oss för att åka upp ihop och kanske till och med bott ihop å jag hade inte slängt ut honom och jag hade inte mått sä dåligt som jag ändå har gjort och för den delen fortfarande gör... Så är det ödet eller vad?

Nu är jag ialla fall hemma i Åmmet... skönt! Jag har fikat med mamma, pappa och Rosis idag på eftermiddagen och jag har nog aldrig pratat så mkt som jag gjort idag, jag har ju för tusan inte kunnat prata med nån (mer än via msn å telefon) i över en vecka!!

Jag stannar nu här till måndag, då jag åker tillbaka till Helsingborg tidigt. Känns väldigt bra att jag har något att åka tillbaka till i och med jobbet... annars hade jag nog stannat hemma i tryggheten ett tag till.. och anledningen till att jag är hemma nu? Ja det är ju ingen "glädjevisit" direkt, även fast det är kul att träffa nära och kära, tyvärr är det ju så att vi ska säga värt sista förväl till en mycket kär vän på fredag.. vilket kommer bli otroligt tungt..

Nu är det dax att nanna, det är väldigt mkt som snurrar runt i huvudet just nu.. Godnatt allez!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Grattis!! Gud va kul att du fått jobb =) Lycka till!!

2009-11-04 @ 22:57:46
Postat av: Kinna

Grattis ännu en gång lille maaaaa! Hoppas du kommer trivas bättre i Helsingborg nu. Vänta bara till februari när våren kommer på riktigt :) Kramar i massor! Hälsa honom så mycket från mig på fredag....

2009-11-05 @ 09:16:24
Postat av: Rosis

Är fortfarande jätte glad över att Du fick jobbet, Du är verkligen värd det gumman.

Tack för en supertrevlig fika igår, som jag skrev på Face, skönt att prata av sig lite det behövdes.



Ses ikväll gumman, då ska vi tjöta lite till.



Varma snöiga kramar =)

2009-11-05 @ 09:37:19
URL: http://rosisgirl.blogg.se/
Postat av: Mammis

Gratis till jobbet!Kul att Neson är hemma.Fast det inte är en "glädjevisit" som du säger.

2009-11-05 @ 10:10:08
Postat av: Anita

Grattis till jobbet Neson. Det är klart att du fick jobbet, du är bäst.

Hoppas det är bra väder när du ska åka till baka till Helsingborg på måndag.

Kram på dig.

2009-11-05 @ 15:57:49
Postat av: Ingegerd

Grattis till det nya jobbet!

Nu kanske det går bättre att bo i Helsingborg.

Håller med Anita,att du är bäst.

Ha det så bra,ta det lugnt på resan till Skåne.

Hej från haster.

2009-11-05 @ 20:21:19
URL: http://Herbertssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0