Besök och en tripp till Sälen

Helgen som gått har vi i familjen Lindström tillbringat i en mkt fin stuga i Sälen. Min kära syster har ju nu bott hos mig i Helsingborg i två veckor. I torsdags natt hämtade hon mig från jobbet och vi drog direkt, med packade väskor, hem till Åmmeberg. Där väntade mor, far och lilla Chanel. Pappa tog över ratten och vi for vidare.

Ca kl 11 var vi framme vid stugan :) Vi var alla ganska slitna så vi tog det väldigt lugnt på fredagen. Såklart hade vi fikat efter vägen!

Jag passade på att bara ta det lugnt, så bra det går när man är iväg med familjen :O Syster var iväg och åkte bräda på lördagsförmiddagen. Jag, pappi och mammi utforskade omgivningen = caféer ...

Idag är det måndag och jag sitter hemma i Åmmeberg vid köksbordet. Vi kom hem från Sälen igår kväll. Om en timme ska jag få skjuts av min syster till Hallsberg för att ta tåget via Göteborg till Helsingborg. Det är alldeles för mkt snö här hemma för min smak :S och så måste jag tillbaka till jobbet!

Annat kul som har hänt är att jag och siss var iväg på spa i början av januari. Det blev hennes julklapp ifrån mig :) Bodyscrub och helkroppsmassage, tråkigt att man inte får tillfälle att göra sånt lite oftare... på kvällen fick vi en liten överraskning i form Rosis och Andreas, mkt trevligt.

Jag "slängde" ihop lite fördrinkar, som serverades i mina fina glas som jag fick av Marcus i 25-års present :) I like!



till varmrätt blev det taccogratäng.. och efteråt tryfflar med hallonsås!



sen blev det mera efter"rätt"...



...och syster skålade på sitt egna lilla sätt...



Tack Rosis och Andreas för trevligt sällskap!

Så imorgon börjar min vecka med hårt slit ;P Seeeee ya!


Kommentarer
Postat av: Mammis

Vill "åsså" ha runda chokladbitar med sås:-)

2010-01-19 @ 08:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0