today is a good day

Äntligen, denna dag har jag väntat på. Känner mig full av energi och lite starkare.. men jag vet dock också att det kan vända snabbt. Bäst att njuta av idag! Precis avslutat några styrkeövningar i mitt lilla "hemmagym" och om jag inte behövt gå till jobbet idag hade jag nog fortsatt träna hela dagen :)

Jag har varit väldigt slö och energilös de senaste veckorna, jag hoppas verkligen att jag kan vara stark nog nu (snart) och ta tag i träning och ordentligare kost. Det är svårt just nu, stampar på samma ställe och tar mig inte för med nånting.. sover alldeles för mkt och har svårt att komma upp ur sängen.

Det händer inte så jätte mkt spännande just nu, försöker fokusera på jobb och att ta hand om mig själv. Jobbade i helgen, det var full fart med ett "gästspel" från en restaurangskola i Ängelholm. Vi hade elever både i kök och restaurang, och en jättetrevlig 5-rätters meny som var väldigt populär! Igår, måndag, hade vi provsmakning på den nya a la carte menyn, vilket också var trevligt!

Nu kommer jag jobba de kommande helgerna fram tills att jag åker hem på klassträff den 27:e mars. Det ska bli superkul att träffa bla Sussanne, Angelica, Yvette på samma ställe, så svårt att hinna med att träffa alla annars. Ibland längtar jag "hem" till Örebro så jag kan träffa vännerna där lättare, saknar även Gbg och Sussanne väldigt mkt. Vi var oslagbara som sambos!

Olsen har fått komma hem till mor å far ett tag.. han behöver tas om hand om lite.. Jag klarar mig bra här utan bil, har ju min cykel (som nån j*vel snott lyset ifrån) :/

Jaja, får som sagt se hur länge energin håller i sig, börjar jobba kl 16 idag och ska väl hinna med en dusch och lite mat!

See ya!


Kommentarer
Postat av: Mammis

roligt att se att Neson är en glad neson också.Tack för visningen av tatueringarna i "camen" förut:-)

2010-03-09 @ 14:43:48
Postat av: Anita

Hej Neson.

Vad kul att jag hittade ett nytt inlägg på bloggen.

Jag känner igen det där med att sakna energi. Nu när Dwight är på avlastning så tänker jag att nu ska jag göra det och det, men det blir ofta bara tankar. Gör det som måste göras. Jag hoppas på våren och sommaren och idag har jag suttit ute och fikat för första gånger i år. Jätteskönt.

Sköt om dig och får se om jag kan komma och hälsa på dig någon gång när du inte jobbar så mycket.

2010-03-09 @ 18:29:49
Postat av: Rossis

Blir överlyckligt glad över att läsa att Du mår bra vännen, det värmer mitt hjärta måste jag säga.



Banne Dig om vi inte får träffa Dig lite när Du e hemma sen när Du ska på klassåterträffen =)



Men, vad e det Mammis skriver om tatueringarna.. har Du gjort??



kramas massor



Miss You Babe!!

2010-03-10 @ 16:35:02
URL: http://rosisgirl.blogg.se/
Postat av: Kinna

Stolt över dig syster yster över att du försöker sätta dig själv först! Hoppas det kan hålla i sig!! Saknar dig siss! Längtar till sommaren då vi ses! Kram

2010-03-10 @ 22:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0