2012-02-05 - vad händer?

Varför känns det som ett återkommande tema i mitt liv att det pågår saker hela tiden, allting är under process, men det känns aldrig som att det riktigt händer någonting.. väntar alltid på något. Väntar besked..

Hänt sen sist;

Jul & nyår har passerat, var hemma under jul. Det är ju alltid skönt att komma hem, träffa familj, släkt och kära vänner. Julafton spenderades som alltid hemma hos Anita, trots att mkt har förändrats så är det fortf jul hos Anita, det bara är så..!

Nyår hemma i Helsingborg, en parmiddag som ist blev en middag med ett lyckligt gift par som väntar barn, två relativt glada nyblivna singlar, varav den ena var/är gravid och den andra var jag & sist men inte minst en singelkille med alldeles för höga krav på tjejer överhuvudtaget, från Eslöv. Vi hade en trevligt kväll =)










...
Jobbet i konkurs - arbetslös - avslag från a-kassan, överklagan inskickad - forts följer . . 

Skolan går bra, steg 1 i min massageterapeut utbildning avklarat! Den 31:a januari fick jag diplomet i min hand, steg 2 börjar den 13:e feb.






Sökt jobb som gruppträningsinstruktör, gick på två auditions för Sportlife här i Helsingborg. Jag skickas på utbildning i bodypump nu till helgen 10-12 feb. Har underbara vänner som stöttar mig, utan dem hade jag inte ens vågat ta klivet in på audition.. Tack!

Söker jobb.. där jag lättast kan få jobb är inom restaurang såklart, men inom den branschen är det lågsäsong och kan tidigast få jobb i april... känns som om jag har en del valmöjligheter på den fronten, spännande! MEN min dröm vore ju att få igång det här med massagen.. så tips och idéer ang det??

..å så var det det här med kärleken.. tankarna snurrar i huvudet & jag är ledsen - ingen bra magkänsla alls just idag faktiskt..! Jag vill ändå vara glad. Det där med känslor är inget som man kan styra över, ungefär som med vädret.

Men blir iaf lite varmare i hjärtat när jag tänker tillbaka på sydafrikaresan - ett år sedan nu..!










Kommentarer
Postat av: Mammis

Klart du blir glad av Afrikaresan o den lille gosige goaffen;-)

2012-02-05 @ 11:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0