äntligen

Inte för att jag varit sjuk så jättemånga dagar men det är riktigt skönt att få känna sig piggare idag. Halsont och huvudvärk sitter fortf i men känslan av feber är helt borta =)

Äntligen, säger jag också för att akassan fått tummen ur och beslutat att jag "trots allt" har rätt till ersättning. Det är ju bra konstigt att de från början ger avslag, utan att ha tagit reda på all fakta, och så fort man blir lite besvärlig så ändrar de beslutet. Så efter 2,5 månader har jag fått pengar på kontot =)

Mån, tis har jag spenderat i skolan.. mkt ny information och jag har inte varit på topp. Började må dåligt i måndags och jag fick därför sjukanmäla mig igår (ons) då jag egentligen skulle haft skolpraktik. Istället låg jag nerbäddad i soffan precis hela dagen.. gick upp framåt eftermiddagen och åkte till Sportlife för genomgång av vad som förväntas av mig som receptionist där i framtiden.

Det känns kul och spännande att få möjlighet att göra något nytt, som ändå har med träning och hälsa att göra. Att få möta människor på en träningsanläggning och hjälpa dem med sin träning är något som jag velat göra länge, och att få chansen att kombinera detta med att vara gruppträningsinstruktör gör det hela ännu bättre =)

Jag är mycket glad att jag, den där förmiddagen i början av januari, snubblade in genom entrén på Sportlife för att anmäla mig till audition =)) Jag har fått mer och mer anledning till att tro på mitt relativt nya motto "gör man något bra, så händer det bra saker" med det menar jag att man ska välja att göra saker för sin egen skull. Följa sin magkänsla! och tar man bara det steget så blir man oftast belönad =)


Idag har jag varit i Torekov igen, vi gick snabbt igenom några spa-behandlingar.. varav jag redan testat det mesta vi gick igenom redan i lördags då jag jobbade.


Jag ska nu, när jag fortf känner mig pigg, passa på att gå igenom några bodypump-låtar inför nästa veckas pass. När Stefan och syster kommer hem från sin promenad ska jag få låna Stefan för att öva funktionstester, töjningar och massage på honom.


Ha det fint =)

Kommentarer
Postat av: mammis

Duktig du neson



2012-03-08 @ 19:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0