om jag kunde..

..vrida tillbaka tiden skulle jag lyssnat bättre och lärt mig mer av vad du hade att säga och lära så jag visste nu hur jag skulle göra. Det var alltid, inte bara från min sida, "det löser sig", "det gör vi senare" & "det tar vi en dag när vi har tid över".. men vi fick aldrig "tid över".
 
Jag är hemma i Åmmet en sväng igen. Mitt uppdrag är att försöka få iordning på min båt "Victoria" som jag beslutat att lägga ut till försäljning.
 
Jag har allt för länge fastnat i långa tankebanor om allt möjligt, och framför allt när det gäller "Victoria" Tänk OM jag hade pengar, då kunde jag behålla henne. Fixa iordning på det som skulle behöva fixas, skaffa en båtplats, kanske hyra ut henne, ja kanske till å med ta med henne till Helsingborgs hamn och bo ombord. Tänk OM jag hade mer tid, tänk OM saker å ting hade varit annorlunda. ...OM du hade levt hade det varit annorlunda.
 
Men nu är det som det är. Dax att sluta tänka OM och börja ta tag i det som sker nu..! Sluta tänka & börja göra!
 
 
Vid mitt förra hembesök för ca en månad sedan var det minusgrader och "Victoria" var övertäckt med presenning. När jag skurat hela insidan tog jag och pappi oss en välförtjänt fika =)
 
 
Det får avsluta bloggen idag, jag ska fortsätta mitt uppdrag där jag slutade igår. Putsa fönster står på "att-göra" listan idag.
Hej hopp!
 

Kommentarer
Postat av: Anita

Vilken härlig bild på dig och pappi.
Hoppas det går bra med försäljning av båten.

2013-04-16 @ 10:06:30
Postat av: ia

OM är jobbigt tänk, lätt att fastna.. Hoppas det går bra med städningen. Är kopparna "Amanda"? fina.

Svar: japp, det är "Amanda"porslin =)
Neson

2013-04-16 @ 12:36:57
Postat av: Kinna

Det är en superbild på dig och Pappi, och jag tror att det sitter en tredje person med er oxå. Det vill jag tro i alla fall.

2013-05-05 @ 20:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0